Vodič autobusu mal vo dverách privrieť dôchodcu, ktorý nastupoval. Prešovčanku prekvapila arogantná reakcia


Foto: Vodič autobusu mal vo dverách privrieť dôchodcu, ktorý nastupoval. Prešovčanku prekvapila arogantná reakcia Foto: imhd.sk

Prešovčanka Zuzana informuje na sociálnej sieti o incidente, ktorý zažila v utorok 11. júna v autobuse číslo 38. Stalo sa tak vo vozidle cestou zo Sekčova smerom na Sídlisko III, ktorý premával o 15:55 hod. Na zastávke Prešovská univerzita podľa jej slov nastupoval do vozidla starší pán, ktorý mal so sebou ťahaciu tašku s nákupom. 

Pán údajne nevládal nastúpiť do autobusu, a preto mu dvaja mladší cestujúci pomohli s taškou a nastúpením do vozidla. Ako informuje Zuzana, starší pán už bol skoro vo vnútri autobusu, keď šofér zatvoril dvere a privrel pánovi nohy. Ľudia začali šoféra upozorňovať, aby dvere otvoril.

„Otvoril, ale ani len nevystúpil z kabíny, aby sa prišiel pozrieť, či je pán v poriadku. Zavrel dvere, smelo šiel ďalej a tváril sa, ako keby sa nič nestalo. Pán na ďalšej zastávke vystupoval a ja s dieťaťom na rukách o jednu ďalšiu ďalej. Keď som vystúpila, pozrela som na šoféra a ukázala mu, či nevidel toho pána, tak bol arogantný a nervózny,“ opisuje Zuzana.

Zuzana žiada dopravný podnik, aby toto správanie šoféra preverili a urobili voči tomu nejaký krok. „Aj ten šofér raz bude starý a myslím si, že asi takýto prístup sa mu veľmi páčiť nebude, ak by sa mu to náhodou stalo. Rozumiem, že je v práci, ale trošku úcta k starším ľuďom, počkám, kým nastúpi a až tak zavriem dvere. A už keď niekoho privriem, tak sa aspoň prídem opýtať, či sa mu nič nestalo,“ dodáva Zuzana.


Dopravný podnik sa k situácii vyjadril

„Po príjazde na zastávku Prešovská univerzita som si všimol pána s ručným vozíkom na konci zastávky aj s dvoma cestujúcimi. Na zastávke som čakal, kým cestujúci vystúpia a nastúpia spolu so spomínaným pánom s ručným vozíkom a barlami. Nastupoval na posledné, piate dvere. Keďže som mal zalomený vlek, tak som mal znevýhodnený výhľad vedľa vozidla a do vozidla bolo zle vidno pre plné vozidlo. Na zastávke som čakal cca minútu, kým nastúpili. Po zatvorení dverí, sa mi zadné dvere opäť otvorili, tak po 10 sekundách som ich opäť zatvoril. Vo vozidle nikto nekričal a ani ma nikto neprišiel upozorniť. Pán vystúpil na nasledujúcej zastávke. Do tohto času nikto neprišiel. Autorka článku (cestujúca) tiež so mnou nekomunikovala,“ uviedol vodič autobusu.

Dopravný podnik s vodičom komunikoval telefonicky, spresnil, že cestujúca, ktorá uverejnila sťažnosť, sedela v prednej časti vozidla a po vystúpení sa na šoféra pozrela cez zatvorené predné dvere, nehovorila s ním. Podľa dopravného podniku nie je jasné, z čoho usúdila arogantné a drzé správanie vodiča. 

„Záverom chceme napriek uvedenému podotknúť, že sme nášho zamestnanca pri pohovore upozornili na zodpovedný prístup k výkonu svojej práce a ohľaduplnosť voči cestujúcim. Všetci vodiči absolvujú v pravidelných termínoch povinné školenia z rôznych oblastí výkonu práce vodiča, vrátane spôsobu jazdy, spôsobu komunikácie s cestujúcimi, predvídavosti, ohľaduplnosti a pod. Dôraz vždy kladieme na skutočnosť, že vodič svojou prácou poskytuje občanom službu,“ dodáva dopravný podnik. Celé vyjadrenie nájdete TU.

Podporte nezávislé spravodajstvo a získajte web bez reklám.

Podporiť

Dočítať článok zadarmo

Prečítajte si viac: