Kežmarskú nemocnicu obvinili z odmietnutia ošetrenia dieťaťa, tá sa voči útokom ohradzuje


Foto: Kežmarskú nemocnicu obvinili z odmietnutia ošetrenia dieťaťa, tá sa voči útokom ohradzuje Foto: kezmarok.sk

Rozruch na sociálnej sieti spôsobil minulý týždeň príspevok taxislužby z okresu Kežmarok opisujúci nepríjemnú skúsenosť s prístupom na urgentnom príjme v kežmarskej nemocnici. Emotívny popis udalosti vyvolal búrlivú diskusiu, preto sme o vyjadrenie požiadali aj samotnú nemocnicu. 

V pondelok 29. mája 2023 mal dispečing miestnej taxi služby prijať telefonát so žiadosťou o rýchly odvoz do nemocnice z dôvodu zranenia maloletého dieťaťa. Chlapec vo veku približne 12 rokov mal mať rozrezanú nohu, vodička taxislužby ho preto urýchlene vyzdvihla a dopravila na urgentný príjem.

Podľa opisu taxislužby však po príchode do zdravotníckeho zariadenia neprebiehalo všetko tak, ako by malo. Kameňom úrazu totiž malo byť to, že chlapec nebol sprevádzaný zákonným zástupcom, ale iným rodinným príslušníkom, keďže jeho matka sa práve starala o svoje ďalšie deti a otec pracuje v zahraničí. 

Dieťa malo 12 cm ranu, 5 cm hlbokú a silné krvácanie a personál v kežmarskej nemocnici mal tú drzosť kričať na dieťa, ktoré bolo zranené,“ rozčuľoval sa autor v príspevku na sociálnej sieti. Vodička poskytujúca taxislužbu mala vtedy preto odísť, aby vyzdvihla chlapcovu matku. Tú mal personál nemocnice údajne po príchode žiadať o to, aby utrela dlážku od krvi z chlapcovho zranenia. 



Podľa vyjadrenia taxislužby šlo zo strany nemocnice o veľmi nedôstojný prístup a naznačuje, že prvotnou neochotou ošetriť chlapca bez zákonného zástupca ho mohli ohroziť. „Preto si platím zdravotné poistenie, len preto, aby som bol zanedbaný a zhanobený?“ pýta sa rozhorčene autor príspevku. 

Komentujúci na sociálnej sieti prízvukovali, že je skutočne problematické previezť maloleté dieťa taxíkom do nemocnice bez prítomnosti zákonného zástupcu. Zároveň sa však pýtali, prečo v danej situácii neuprednostnila matka zraneného dieťaťa kontaktovanie Rýchlej zdravotnej pomoci. Autor odpovedal, že chlapec sa v čase telefonátu nachádzal blízko strediska taxislužby a odvoz bol takto rýchlejší než čakanie na RZP.

O stanovisko k prípadu sme požiadali aj samotnú nemocnicu AGEL v Kežmarku. „Maloleté dieťa s úrazom na nohe bolo privezené do nemocnice bez zákonného zástupcu, bola mu však riadne a včas poskytnutá prvá pomoc a následná zdravotná starostlivosť,“ vyjadrila sa Mgr. Martina Pavlíková, tlačová hovorkyňa AGEL SK.

Vzhľadom na zákon o ochrane osobných údajov sa však hovorkyňa nemocnice bližšie k daného kontroverznému prípadu nevyjadrila. Len zdôraznila, že nemocnica sa ohradzuje voči vulgarizmom a útokom na nemocnicu, ktoré sa objavili v príspevku, no ďalej ich nebude komentovať. 


Podporte nezávislé spravodajstvo a získajte web bez reklám.

Podporiť

Dočítať článok zadarmo

Prečítajte si viac: