Rozruch na sociálnej sieti spôsobil minulý týždeň príspevok taxislužby z okresu Kežmarok opisujúci nepríjemnú skúsenosť s prístupom na urgentnom príjme v kežmarskej nemocnici. Emotívny popis udalosti vyvolal búrlivú diskusiu, preto sme o vyjadrenie požiadali aj samotnú nemocnicu.
V pondelok 29. mája 2023 mal dispečing miestnej taxi služby prijať telefonát so žiadosťou o rýchly odvoz do nemocnice z dôvodu zranenia maloletého dieťaťa. Chlapec vo veku približne 12 rokov mal mať rozrezanú nohu, vodička taxislužby ho preto urýchlene vyzdvihla a dopravila na urgentný príjem.
Podľa opisu taxislužby však po príchode do zdravotníckeho zariadenia neprebiehalo všetko tak, ako by malo. Kameňom úrazu totiž malo byť to, že chlapec nebol sprevádzaný zákonným zástupcom, ale iným rodinným príslušníkom, keďže jeho matka sa práve starala o svoje ďalšie deti a otec pracuje v zahraničí.
„Dieťa malo 12 cm ranu, 5 cm hlbokú a silné krvácanie a personál v kežmarskej nemocnici mal tú drzosť kričať na dieťa, ktoré bolo zranené,“ rozčuľoval sa autor v príspevku na sociálnej sieti. Vodička poskytujúca taxislužbu mala vtedy preto odísť, aby vyzdvihla chlapcovu matku. Tú mal personál nemocnice údajne po príchode žiadať o to, aby utrela dlážku od krvi z chlapcovho zranenia.