Súčasťou stavby západného obchvatu D1 západ - Prešov, juh bude 2,2 kilometre dlhý tunel Prešov


Foto: Súčasťou stavby západného obchvatu D1 západ - Prešov, juh bude 2,2 kilometre dlhý tunel Prešov
Galéria: 20 fotiek
Foto: Národná diaľničná spoločnosť

V septembri v roku 2017 bola začatá výstavba diaľnice D1 Prešov, západ - Prešov, juh, ktorá bude tvoriť západný ochvat mesta Prešov. Súčasťou stavby bude aj vyše dva kilometre dlhý, dvojrúrový tunel Prešov. „Funkciou nového 7,87 km dlhého diaľničného úseku bude zabezpečenie bezpečného, kapacitného a rýchleho cestného napojenia s najvyššou úrovňou komfortu. Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou a výška nenávratného finančného príspevku je 267,26 milióna eur,“ informuje Národná diaľničná spoločnosť. 

Budovanie západného obchvatu Prešov, D1 Prešov, západ - Prešov, juh je priamym pokračovaním úseku D1 Svinia – Prešov - západ, ktorý je už v prevádzke. Stavebné povolenie je vydané aj na stavbu severného obchvatu Prešova, rýchlostnej cesty R4 ale začiatok stavby ešte nie je neznámy. Západný obchvat Prešova by mal byť dokončený v roku 2021.

„Doslova raritou budú dve veľké križovatky Prešov, západ a Prešov, juh. Križovatka Prešov, západ, ktorá bude tvoriť uzol medzi budúcou diaľnicou D1 a rýchlostnou cestou R4, bude patriť k najväčším na Slovensku. Spolu s druhou križovatkou v časti Prešov, juh budú merať vo vetvách spolu 11,3 kilometra, čo je viac ako dĺžka celého úseku,“ uviedol Ján Ďurišin generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.





Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť