FOTO: V Humennom sa začne budovanie elektrifikovanej trate, výstavbu umývarne pre vlaky čaká záverečná fáza


FOTO: V Humennom sa začne budovanie elektrifikovanej trate, výstavbu umývarne pre vlaky čaká záverečná fáza
Galéria: 8 fotiek
Foto: Mesto Humenné

V roku 2023 bude v Humennom ukončená výstavba Strediska technicko-hygienickej údržby vlakov, ktorá momentálne prebieha v areáli železničného depa. Stavba bola zrealizovaná, pretože od jesene tohto roka sú v pláne stavebné práce súvisiace s elektrifikáciou trate Bánovce nad Ondavou – Humenné. Mesto sa týmto stane dôležitým uzlom východnej časti železničnej siete Slovenska.

V týchto dňoch prebehlo prvé pracovné stretnutie zástupcov ŽSR, ministerstva dopravy a mesta Humenné, stretnutie spočívalo v projekte elektrifikácie železničnej trate Bánovce nad Ondavou – Humenné. Podľa dohody má byť tento úsek zmodernizovaný do roku 2025.

Budovanie elektrifikovanej trate prinesie aj určité obmedzenia pre občanov a dopravcov. Prvá etapa stavebných prác sa udeje na úseku Humenné – Strážske, čo znamená vylúčenie dopravy aj na železničných smeroch Humenné – Stakčín a Humenné – Medzilaborce.


Pôvodne mala byť železničná doprava vylúčená na šestnásť mesiacov. Rokovaniami, zvýšenou aktivitou a úpravou harmonogramu sme dosiahli, že práce by sa mali stihnúť za dvanásť mesiacov. Je to samozrejme diskomfort, ale Humenčanov chcem ubezpečiť, že výsledok bude stáť zato,“ konštatoval Jaroslav Kmeť, štátny tajomník Ministerstva dopravy Slovenskej republiky prostredníctvom webovej stránky

V súvislosti s elektrifikáciou trate bolo najdôležitejšie vybudovať Stredisko technicko-hygienickej údržby vlakov, pretože Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky vysúťažilo z programu Integrovaná infraštruktúra elektrické vlakové súpravy, ktoré nemôžu byť sevisne upravované v exteriéri.


Do konca tohto roka má byť v rámci linky KošiceHumenné vyexpedovaných až deväť nových súprav. Samotná stavba umývarne vlakov bude odovzdaná na prelome augusta a septembra 2023. Následne prebehne kolaudácia a certifikácia, po ktorých sa stredisko začne využívať naplno.

Vytvorí sa takzvaný hygienický vlakový komfort – diať sa bude čistenie, údržba, odfekálňovanie a predkurovanie vlakových súprav. To, čo sa doposiaľ dialo vonku pod holým nebom prejde do novej haly,“ povedal Ján Lukáč, podpredseda predstavenstva ŽSR, riaditeľ úseku prevádzky v Humennom.







Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu