Ocenenie za starostlivosť o čapované pivo putovalo do deviatich miest a šiestich obcí v Prešovskom kraji


Foto: Ocenenie za starostlivosť o čapované pivo putovalo do deviatich miest a šiestich obcí v Prešovskom kraji Foto: Plzeňský Prazdroj Slovensko

Ocenenie Hviezda sládkov získalo v tomto roku 204 prevádzok po celom Slovensku. Ide o najvyšší počet zariadení od začiatku udeľovania. Medzi ocenenými sú aj podniky v mestách a obciach Prešovského kraja. Titul obhájilo 75 percent pohostinstiev. Informovala o tom hovorkyňa Plzeňského Prazdroja Slovensko Zdenka Huňady.

V Prešovskom kraji putovalo ocenenie do Bardejova, Humenného, Kežmarku, Levoče, Popradu, Prešova, Starej Ľubovne, Stropkova, Vranova nad Topľou, Bzenova, Kurimy, Malého Lipníka, Nižného Slávkova, Petrovian a Starého Smokovca.    

„Ocenenie Hviezda sládkov sa udeľuje vždy na jeden rok a predstavuje najkomplexnejšie hodnotenie v oblasti starostlivosti o čapované pivo. Ocenenie môžu získať podniky, ktoré čapujú niektorú zo značiek Plzeňského Prazdroja Slovensko,“ priblížila Zdenka Huňady s tým, že Hviezdu sládkov udeľuje Plzeňský Prazdroj od roku 2020.  

Ako ďalej vysvetlila, samotnému udeľovaniu ocenenia predchádza komplexné hodnotenie podnikov. Zameriavajú sa na technické parametre, ako je správne skladovanie piva, správne používanie tlačných plynov, pravidelnosť a kvalita sanitácie pivných ciest, čistota výčapnej techniky a umývanie pivného skla. Súčasťou hodnotenia je tiež správne čapovanie počas celého dňa.

Hviezdu sládkov získali aj menšie mestá a obce 

„Cieľom Prazdroja je, aby kvalitne načapované pivo bolo dlhodobo dostupné čo najširšiemu okruhu návštevníkov podnikov a reštaurácií. Výsledky Hviezdy sládkov pritom ukazujú, že aj keď z hľadiska absolútneho počtu podnikov s Hviezdou sládkov boli v minulom roku v popredí väčšie mestá a regionálne metropoly, menšie sídla majú podstatne väčšiu dynamiku,“ skonštatovala Zdenka Huňady. 


Počet ocenených prevádzok v mestách do päťtisíc obyvateľov a v obciach s menej ako tritisíc obyvateľmi narástol medziročne o 200 percent. Rovnomerný nárast zaznamenali v mestách od päť- do dvadsaťtisíc obyvateľov.

Zákazníkov zaujíma, ako je pivo načapované aj či je pohár dostatočne čistý

Prazdroj realizuje školenia personálu osobne, ale aj v digitálnej forme. V roku 2023 preškolili pracovníkov v takmer 630 prevádzkach, čo predstavuje približne 2 400 výčapníkov. Začali tiež s využívaním virtuálnej reality na simuláciu všetkých pivovarov Plzeňského Prazdroja. 

„Sami majitelia a prevádzkari si uvedomujú, ako veľmi je kontinuálne vzdelávanie personálu dôležité. V posledných rokoch vidíme, že si ľudia dôslednejšie vyberajú, kam pôjdu na pivo. Zaujímajú sa o to, ako je načapované a naservírované, alebo či výčapník dostatočne umyl pohár,“ doplnil Ján Píry, obchodný sládok Plzeňského Prazdroja Slovensko.

Zoznam ocenených prevádzok nájdete TU.



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu