Na východ Slovenska malo prísť deväť nových vlakov, prišiel len jeden. Ostatné boli presunuté na západ


Foto: Na východ Slovenska malo prísť deväť nových vlakov, prišiel len jeden. Ostatné boli presunuté na západ Foto: Facebook/ZSSK

Na východe Slovenska malo pribudnúť deväť nových nízkopodlažných elektrických vlakových súprav, známych ako Panter, namiesto toho pribudla len jedna. Na prípad upozorňuje RTVS s tým, že nejde o prvý prípad, keď sa na západ z východu Slovenska presúvajú modernejšie a novšie vlaky.

Osem zvyšných vlakov, ktoré mali byť aktuálne na východe, sa používa na linkách v Trnave a okolí. Pred viac ako troma rokmi čelila Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) kritike za to, že presunula nové vlaky z východu do Žiliny a na trať Bratislava – Komárno. 

„Som šokovaný, je to rana pod pás pre východniarov. Nové súpravy, ktoré mali smerovať sem, skončia opäť na západe krajiny,“ povedal pre RTVS predseda Prešovského samosprávneho kraja Milan Majerský.


ZSSK rozdiely medzi regiónmi nevidí

ZSSK s výhradami nesúhlasí. Tvrdí, že nasadenie nových vozidiel momentálne limitujú aj rekonštrukcie na tratiach na východe. „Na východnom Slovensku jazdia moderné, klimatizované, vynovené i nové vozne a ucelené jednotky. V súčasnosti nie sú rozdiely v rozložení ani veku vozidiel medzi regiónmi Slovenska,“ vyjadril sa hovorca ZSSK Dominik Drevický.

Župan Milan Majerský dodal, že stoja za tým, aby vlakové súpravy, ktoré sa vyrobili, prišli na východ Slovenska. Pre RTVS ministerstvo dopravy uviedlo, že s presunom vlakov súhlasilo, lebo sa medzitým zmenili podmienky na prevádzku na niektorých tratiach na východe. Vlakom chýba potrebný systém. Zhruba o rok, keď im ho nainštalujú, by sa mali na východ vrátiť.  


Podporte nezávislé spravodajstvo a získajte web bez reklám.

Podporiť

Dočítať článok zadarmo

Prečítajte si viac: