Obľúbený online obchod Temu čelí viacerým obvineniam: Slovákom zmizli z účtu peniaze


Foto: Obľúbený online obchod Temu čelí viacerým obvineniam: Slovákom zmizli z účtu peniaze Foto: pexels.com

Tisícky Slovákov si obľúbili čínsky online obchod Temu, ktorý je podobný AliExpressu. Za nízke ceny tam kúpite prakticky čokoľvek. Od oblečenia cez elektroniku až po dekorácie do domácnosti. Ak ste v poslednej dobe cez aplikáciu nakupovali aj vy, mali by ste zbystriť pozornosť.

Zahraničný obchod momentálne čelí veľkému škandálu. Viacerým zákazníkom začali miznúť peniaze z účtu. V prípade, ak ste zadávali platobné údaje do spomínanej aplikácie, skontrolujte si svoje bankové kontá. Niektorým už zmizli desiatky eur a vinia z toho práve spoločnosť Temu.

Zákazníčka Tereza pre portál tvnoviny.sk opísala, ako jej z účtu z ničoho nič stiahlo takmer 90 eur. „Najskôr 2 eurá, potom 38, neskôr 49, až som musela zablokovať kartu. Poslala som však hneď reklamáciu a peniaze mi vrátili,“ uviedla Tereza.

Nebola však jediná. O peniaze prišiel aj Martin, ktorému zmizlo dokopy takmer 20 eur. Peniaze z účtu odchádzali po malých čiastkach niekoľkokrát za sebou. Aj v tomto prípade poškodený zablokoval kartu a poslal reklamáciu do banky, ktorá mu do týždňa zmiznuté peniaze vrátila.

Finančné prostriedky z účtu odišli aj Natálii, ktorá si z Temu nič neobjednala, iba sa zaregistrovala cez e-mail, ktorý bežne používa pri nakupovaní cez podobné e-shopy. Kartu si okamžite zablokovala, no za vystavenie novej musela banke zaplatiť 10 eur.


Všetci poškodení odmietajú, že by klikli na podozrivý odkaz, ktorý sa tvári ako od spoločnosti Temu. Napriek tomu za krátky čas o peniaze prišli. 

Temu popiera obvinenia

Portál oslovil spoločnosť Temu, ktorá takéto tvrdenia odmieta a platenie cez aplikáciu považuje za bezpečné. 

„Naše platobné transakcie dodržiavajú normy PCI DSS a sú ďalej posilnené protokolmi 3D Secure v spolupráci s poprednými bankami. Na posilnenie bezpečnosti spúšťame program odmeňovania za chyby, do ktorého zapájame odborníkov na kybernetickú bezpečnosť, aby identifikovali a odstraňovali zraniteľnosti,“ uviedla spoločnosť s tým, že proti podvodníkom, ktorí jej stránku zneužívajú, aktívne bojuje.

Podobné prípady evidujú aj v Českej republike, kde na ne upozornil aj Národný úrad pre kybernetickú a informačnú bezpečnosť (NÚKIB). Odborníci zdôrazňujú, že po nainštalovaní a prihlásení sa do aplikácie jej prakticky odovzdávate všetky údaje - od mikrofónu cez kontakty až po informácie z platobnej karty. 

Portál však uvádza, že nejde o časté prípady, pretože na ich výzvu na sociálnej sieti zareagovalo aj množstvo používateľov, ktorí s aplikáciou doposiaľ nemali žiadne problémy, pričom cez ňu nakupujú často.

Podporte nezávislé spravodajstvo a získajte web bez reklám.

Podporiť

Dočítať článok zadarmo

Prečítajte si viac: