Znenazdajky mu z bankového účtu zmizli stovky eur. Keď kontaktoval banku, dozvedel sa, že nejde o podvod, ale o účtovnú chybu. Medzi stovky klientov ČSOB, ktorým bez varovania z účtu strhli peniaze patrí aj pán Michal. Čo má spoločné s ďalšími klientmi tejto banky? To, že nakupoval v predajniach obchodného reťazca Lidl, avšak platby neboli správne vyúčtované.
„Ľudia skontrolujte si účty, z ničoho nič som 1000 eur mínus, transakcie v Lidli… normálne mi je zle z toho… ČSOB banka…,“ napísal na sociálnej sieti rozhorčený Michal.
Nepríjemnú situáciu následne riešil so zákazníckym servisom ČSOB. A podľa vlastných slov mu tam problém dostatočne vysvetlili - predovšetkým to, že nejde o podvod. Radosť však rozhodne nemal, podobne ako stovky ďalších rovnako postihnutých klientov.
„Bolo mi povedané na linke ČSOB, že si Lidl nepotvrdil v banke NFC platby na termináloch za to obdobie od roku 2023… a teraz to strhli všetko naraz. Idem tam idem to riešiť... nechápem.“ Ako rozčarovaný zákazník ešte prezradil, pravdepodobne si bude musieť vybaviť úver, aby sa suma na jeho bankovom účte dostala z mínusovej hodnoty do kladných čísel.
Čo sa vlastne v ČSOB odohralo? Banka priznala, že z účtov viacerých klientov peniaze naozaj odišli. Stalo sa tak na základe toho, že platby neboli v čase svojho vzniku správne naúčtované a aj keď klient banky v obchode zaplatil, peniaze z účtu mu nestrhli. To sa stalo až teraz pri hromadnom vyrovananí všetkých platieb, ktoré klienti robili.
„V ojedinelých prípadoch môžu naši klienti v týchto dňoch zaevidovať odúčtovanie finančných prostriedkov za platby kartou u vybraných obchodníkov, ktoré boli realizované ešte v uplynulých mesiacoch, no z ich účtu zúčtované až s oneskorením v týchto dňoch,“ cituje vyjadrenie ČSOB denník Sme.