Zmena v doprave ovplyvní aj obyvateľov prešovskej „Trojky“. Odkiaľ však zoberú peniaze, nevedno


Foto: Zmena v doprave ovplyvní aj obyvateľov prešovskej „Trojky“. Odkiaľ však zoberú peniaze, nevedno Foto: Redakcia

Dopravná situácia v Prešove nie je problémom len posledných týždňov a mesiacov. Preťažené sú už dlhé roky najmä hlavné ťahy. Jeden z nich prechádza aj Sídliskom III, kde sa problém preťažených križovatiek už čiastočne napravil úspešnou výstavbou západného okruhu mesta.  

Plánovaná výstavba sa má v najbližšej dobe dotknúť aj kľúčovej križovatky Levočská - Na Rúrkach. „Ako ovplyvní plánovaná výstavba 2975 rodinných domov a odhadovaných 4920 automobilov dopravnú situáciu a kvalitu života na Sídlisku 3? Už to vieme. Teda kvalitu života - to nevieme, ale vplyv na dopravu to vieme,“ napísal vo verejnej skupine marketingový manažér Peter Mocák.

Zdroj: Facebook/ Dopravné návrhy PO

Mesto si pri tomto projekte dalo vypracovať aj odborné posúdenia, podľa ktorého plánované križovatky kapacitne vyhovejú. „Avšak, pre vylepšenie situácie má mesto realizovať povinné opatrenia, ale aj odporúčané opatrenia,“ priblížil. 

Súčasťou úprav je napríklad zriadenie samostatných odbočovacích pruhov pre ľavé odbočenie z ulice Volgogradskej a Prostejovskej do vedľajších ulíc no zároveň realizovať výstavbu tak, aby komunikácie umožnili prejazd vozidiel MHD, zároveň s možnosťou umiestnenia zastávok MHD.


Zdroj: Facebook/ Dopravné návrhy PO

Pripomína však, že v dokumente chýba podstatný bod. „Inak v skvelom dokumente mi chýba (nebolo to zrejme v zadaní) finančné vyčíslenie realizovaných opatrení. Lebo návrh dáva zmysel, ale na všetko sú potrebné financie,“ uzavrel.

Dôvodom obáv o nedostatočnú kapacitu cestných komunikácií je nová zástavba na Kráľovej hore, Rúrkach a v Hnevlivej doline. Práve vozidlá z týchto novovznikajúcich častí mesta by mali byť priamo smerované na už dnes preťažený úsek.

Prešovčania neskrývajú obavy

Križovatky na Sídlisku III už dnes spôsobujú problémy. „Absolútne nepochopiteľné, ako môžu križovatky vyhovovať. Teraz je Sídlisko III medzi 7:30 a 8. hodinou plné aut v smere do mesta, ide sa krokom. A to je D1 a R4 v prevádzke. A niekto povie, že vybudovanie väčšej dediny nad Sídliskom III situáciu nezhorší,” píše rozčarovaný komentujúci.

„Tie križovatky v žiadnom prípade nepostačujú, ale treba si uvedomiť, že ak sa nebude stavať tu, tak sa bude stavať v Kanaši, Župčanoch a kolóny budú ešte väčšie, keďže tí ľudia autobusmi už nepôjdu vôbec a navyše ich dane poputujú inam,“ napísal na margo dokumentov ďalší komentujúci, ktorý neskrýva obavy o možné problémy s dopravou v budúcnosti. 

Slobodné a nezávislé médiá sú kľúčové pre demokraciu. Nepodliehajú vplyvu politikov ani záujmových skupín, čo im umožňuje objektívne a pravdivo informovať verejnosť.

Podpora slobodných médií je investíciou do transparentnej a spravodlivej spoločnosti.

Podporiť nezávislé spravodajstvo

Dočítať článok zadarmo

Prečítajte si viac: