Tento víkend bude počas pravidelnej jarnej údržby uzavretý tunel Šibenik, o týždeň aj tunel Bôrik


Foto: Tento víkend bude počas pravidelnej jarnej údržby uzavretý tunel Šibenik, o týždeň aj tunel Bôrik Foto: Národná diaľničná spoločnosť

Národná diaľničná spoločnosť má v správe viacero diaľničných tunelov jedno a dvojrúrových, ktoré sa nachádzajú v intraviláne a aj extraviláne obce. Počas jarných a letných mesiacov Národná diaľničná spoločnosť zrealizuje pravidelnú jarnú údržbu v diaľničných tuneloch Sitina, Horelica, Šibenik, Bôrik, Svrčinovec, Poľana, Branisko a Považský Chlmec.

Pravidelná jarná údržba v tuneloch bude v Prešovskom kraji prebiehať nasledovne:

D1 - Tunel ŠIBENIK

  • 20.04. (od 24:00 h) – 23.04. (do 11:00 h) - ľavá tunelová rúra, smer Žilina
  • 21.04. (od 01:00 h) – 23.04. (do 12:00 h) - pravá tunelová rúra, smer Prešov 

D1 - Tunel BÔRIK

  • 28.04. (od 01:00 h) – 01.05. (do 16:00 h) - ľavá tunelová rúra, smer Žilina
  • 27.04. (od 24:00 h) – 01.05. (do 18:00 h) - pravá tunelová rúra, smer Prešov

5 dôvodov, prečo počas údržby tunelov NDS zatvára tunely kompletne: 


1. Technologické celky ako vetranie tunela, napájanie vysokého napätia, dopravné značenie, osvetlenie sú projektované na jednosmernú premávku. V prípade vybavenia každého tunela pre občasné zavedenie obojsmernej dopravy v jednej z tunelových rúr by sa vytvárali zvýšené náklady už pri výstavbe tunela ako aj pri doživotnej údržbe a následnej výmene technologických celkov s ohľadom na životnosť technológie.

2. Počas jarnej/jesennej údržby tunela sa vykonávajú aj zásahy do technológie, ktoré ovplyvňujú aj premávku v dočasne obojsmernej tunelovej rúre, napr. výmena technologických celkov po životnosti.

3. V prípade mimoriadnej udalosti v tunelovej rúre by verejnosť unikala cez tunelovú rúru, ktorá by bola v údržbe. Počas údržby sa okrem umývania stavebných častí tunela servisujú aj nestavebné technológie, ktoré sa nachádzajú v šachtách pod chodníkmi, tzn. že hrozí pád unikajúcich osôb do šácht.

4. Zabezpečenie dopravného značenia pri presmerovaní dopravy do jednej tunelovej rúry vyžaduje uzatvorenie predmetnej tunelovej rúry, do ktorej sa má presmerovať doprava a následne opätovné uzatvorenie pri odstraňovaní dopravného značenia, čo by vyvolalo neprimerané časové zdržanie a aj náklady.

5. V súčte všetkých faktov je veľmi podstatné, že všetky plánované uzávery tunelov vykonávame v čase najnižšej intenzity, tj.  v noci alebo počas víkendov a sviatkov.  


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť